Handelsbetingelser

Når du handler med DERDIEDAS, gælder følgende Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for DERDIEDAS (opdateret 02. april 2024)

 

Betaling

Alle beløb der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK). Priser på varer vil fremstå både inklusiv og eksklusiv moms. Priserne er eksklusiv leveringsomkostninger.

Skole og institutioner kan betale via en EAN-faktura. Handler du privat, er der mulighed for mobilepay.

Levering

Vi leverer varer inden for Danmark. Leveringstiden for en ordre inden for Danmarks grænser – dog ikke Færøerne og Grønland – er normalt 1-3 hverdage. Ved bestilling i weekend og helligdage sendes varen afsted første hverdag. Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail. Alle varer leveres med PostNord.

Ønsker du at handle fra et EU-land, så send en forespørgsel via kontaktformularen.

Køber du varerne på en workshop, et kursus eller en messe, sparer du naturligvis fragten.

Retur og fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på fysiske varer købt hos DERDIEDAS.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, ligesom valg af transportør er dit eget.
Fortrydelse skal meldes til os senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal ordren være os i hænde senest 14 dage efter, at du har informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Meddelelsen skal gives pr. mail på bechmann@DERDIEDAS.dk hvor du tydeligt skal oplyse om, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Det er op til DERDIEDAS at vurdere varens stand. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet vil få en mindre del eller intet af købsbeløbet retur.

Reklamationsret

I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamation skal meddeles til DERDIEDAS for viderekomne i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses en måned som rimeligt tid, medmindre andet er aftalt.

DERDIEDAS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.
Reklamationer sendes til:
DERDIEDAS
Egevej 47, 4632 Bjæverskov

Men skriv altid en mail til bechmann@derdiedas.dk først. Måske behøver du ikke sende den ødelagte vare tilbage.

Persondatapolitik

Når du køber en varer og selv videregiver oplysningerne, modtager vi kundedata. Som dataansvarlig behandler vi dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Dine personoplysninger bliver kun anvendt og opbevaret til de formål, de er samlet ind til.

Klagemuligheder

Du kan sende en mail til bechmann@derdiedas.dk, hvis du vil i kontakt med os, har spørgsmål eller vil indgive en klage.

Hvis du har en klage, og det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, vil du kunne benytte en af følgende muligheder for at klage via klageportalen hos Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet.