I dag kom bogen Dialog Deutsch fra trykkeriet!
Så nu er den på vej til alle jer, der allerede har købt den 🙂
Her er en lille video, hvor jeg præsenterer bogen.
Discover more from DERDIEDAS
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
I dag kom bogen Dialog Deutsch fra trykkeriet!
Så nu er den på vej til alle jer, der allerede har købt den 🙂
Her er en lille video, hvor jeg præsenterer bogen.
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
Kære Elsebeth
Jeg har netop modtaget din nye bog Dialog Deutsch.
Jeg har søreme også nået at læse en del og bladre , skimme resten.
Det kan sagtens være, at vi køber et klassesæt af bogen.
Men jeg har det svært med “ målgruppen” , som du foreslår.
Jeg tænker jo, at de fine små dialoger hører hjemme i 7. kl….
Og derfor kunne jeg godt tænke mig, at din næste bog , gerne byggende på de samme principper, kunne ligge på 9. klasses niveau.
Vi har netop haft en 9. klasse til afgangsprøve:
De kunne sagtens præsentere sig selv , men flere af de kære unge mennesker mangler modet /ordforrådet til at kunne gennemføre den frie samtale. Det er her vi som fagteam hiver os selv i håret, der efterhånden er ganske hvidt…hvordan bringer vi de unge mennesker derhen?
Så det er i overgangsfasen fra 7. kl og frem , vi virkelig savner hjælp , ideer mm.
Venlig hilsen
Merete
PS: et fif om muligt: udgiv gerne et tyndt hæfte til opgavebesvarelserne. Vi har nok ikke råd i vores fagbudget til at give eleverne din bog som engangsbog ..selvom den ikke er dyr.
Og helst ikke digitalt , da vi også skal have eleverne væk fra skærmen i hvert fald en del af tiden.
Men tak for dit engagement …det ansporer også os lærere til at tænke og forholde os…
Kære Merete
Allerførst tak for din søde hilsen.
Jeg og mine gymnasieelever har været glade for “Dialog Deutsch”, fordi den har en dækningsgrad på næsten 100 %. Det betyder, at eleverne kender alle ord, der forekommer og derfor kan koncentrere sig om at TALE tysk: at have en rigtig udtale, at få den lille dialog til at flyde hurtigt og uden at kigge ned hele tiden, og ikke mindst at være sikre i den kompetence, der består i at gå fra “Ich” (som der står i de fleste tekster) til “sie” eller “er”, når de besvarer spørgsmål.
Det gør m.a.o. slet ikke noget, at sproget er let.
Man kan også sige, at en armbøjning er let – men derfor kan den roligt trænes flere gange og på flere niveauer.
Jeg håber, du har lyst til at prøve bogen med dine 8. og 9. klasses elever som en mundtlig træningsbog.
Hvis det ikke lige passer til jeres elever, skal jeg nok overveje at lave en opfølger til de elever, der ønsker et højere niveau 🙂
k.h. Elsebeth
TIP: Elev A og B kan sagtens dele en bog. På den måde behøver I kun købe til en halv klasse.