Tysk udenfor

Hvis det gode vejr holder, flyttes tyskundervisningen m√•ske udenfor – helt frivilligt ūüôā

Det er fantastisk at lave et stort orienteringsl√łb med QR-koder, geoQuestor eller lign., men hvis mindre kan g√łre det, kan du m√•ske bruge en af f√łlgende aktiviteter:

Counselling / Pixabay

DEN MINIMALE: Print alfabetet ud med plads til at skrive efter hvert bogstav og send s√• eleverne ud for at finde tyske ord, der passer til hvert bogstav. Og husk: Det beh√łver ikke kun v√¶re substantiver. Det kan fx v√¶re B = Blume, F = fahren.

 

icebreaker, gulf of bothnia, mer de glace
jmp71 (CC0), Pixabay

DEN KLASSISKE: I starten af et skole√•r bruger mange l√¶rere “Finde jemanden, der….” som en icebreaker-aktivitet. Den kan ogs√• bruges udenfor. Lad eleverne starte 4 forskellige steder p√• skolen; s√• bliver det en st√łrre udfordring at finde nogen, der ikke kan lide spaghetti osv. Her er en gammel udgave, hvis du ikke lige kan finde √©n: Finde jemanden

 

DEN SNAKKENDE: Brug “Gespr√§chskarten” eller “Sprechen tut gut”kort. Gespr√§chskarten l√¶gger op til tanker og overvejelser, mens “Sprechen tut gut” bruges til korte, spontane svar.

DEN SIMPLE: Sp√łrgsm√•l og svar. Lad eleverne g√• sammen to og to (skift partner efter 5 minutter) og bed dem om at stille sp√łrgsm√•l p√• skift: “Was siehst du?”, “Was h√∂rst du?”, “Was denkst du?” og evt. “Wovon tr√§umst du?”. Kan udvides med generel tr√¶ning af W-sp√łrgeordene: Wo? Wer? Warum? Wann? Wie?

 

Viel Spaß!

Find flere gode sider på EMU.dk

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.